SKÄRGÅRDSBILDER FRÅN OSKARSHAMN

- EN FOTOBLOGG MED SKÄRGÅRDSBILDER...
-
Välkomna till min och Blondin-Ida´s Blogg.
Här kommer jag framförallt att visa bilder från Oskarshamns fina skärgård. Men det blir också en hel del bilder på kattflickan Blondin-Ida, som är min "sambo" sedan sommaren 2011.
Naturen kommer dock att stå främst när det gäller val av bilder, och miljöer som jag föredrar att besöka med mina kameror.
Vinterhalvåret fotograferar jag från strandkanten. Men framåt våren åker min lilla båt "Tjocka Hulda af Ernemar" i havsvattnet. Så då kommer jag lite närmare skärgårdsmiljöerna.
Målsättningen är att uppdatera bloggen med nya bilder några dagar i veckan. Så välkomna att hänga på.
Hälsar "Farbror Henning" och Blondin-Ida....:o)

söndag 25 juni 2017

- UNDER YTAN...

...finns stora och små.

Har fotograferat och filmat lite strax under havsytan. Ett område på ca. 4 kvadratmeter. ( Eller kubikmeter kanske är mera rätt) Vid Östra Röhällen i skärgården norr om Oskarshamn. Titta gärna så blir jag glad. Och glöm inte skruva upp ljudet.

8 kommentarer:

  1. Du kom lite tidigare före Jul. Trodde det skulle dyka upp något ur ytan, men vi tackar och tager emot.
    God fortsättning på denna gråa tid, nu vill vi ha lite sol och värme. Tycker Hajan i allafall

    SvaraRadera
  2. Hoppsan har du badat:)?!?
    Fint gjort i alla fall.
    Hoppas du hade en fin midsommar.
    gun

    SvaraRadera
  3. Vilket häftigt bildspel/film. Du är duktig du med dina kameror!

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Tack så mycket Maria.
      Kul att testa att blanda film med stillbilder.
      - Ha det så bra där borta i väster !

      Radera
  4. Hm, jag kan inte se filmen...
    Hälsningar från västkusten

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Hejsan Västkusten.
      Den är tyvärr blockerad av tuben.
      Det är inte alltid de uppskattar att jag lånar
      lite musik....
      Den här är ocskå en undervattensfilm från i somras
      du kan kika på den istället om du vill:
      https://youtu.be/wHY9bEudXag
      - Ha en trevlig helg !

      Radera
  5. Hejhopp Henning och BlondinIda , nu förstår jag att Tjocka Hulda ligger under sitt täcke,
    och att hockeysäsongen är i full gång. Brukar allt kolla hur det går för Oskarshamn,
    och ibland säger Rantafar att ikväll blev nog Henning och Blondinkissen glad...hahaha
    Vi kommer ihåg er och saknar ju naturligtvis bloggen din.
    Själv knagglar jag mig fram på bloggen, många uppehåll men så får jag någonsorts feeling ibland
    och slänger in en blogg.
    Nu har vi ju gått in i den lugna perioden när bobilen är installad, fisket är avslutat och Sally är uppåned på land.
    Ja och svampletandet har vi också avslutat, nu ska vi bara få ned pulsen som björnen, inför vintern.
    Tänkte här en dag att nu snart sätter Henning igång glöggen också inför luciafirandet !!

    Hoppas att du och BlondinIda har det gott i höstrusket.

    Tjingelingen från Rantamor och Rantafar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. - Halloj däruppe.
      Håller allt lite koll på er däruppe. Men det blir
      inte så ofta numera.
      Jodå glöggen har stått på jäsning några veckor och Lussebullarna
      blev klara igår. Idag står det Kroppkakskokning på programmet.
      Och sedan har ju Blondinen och jag haft fullt upp med att
      köpa julklappar till varandra. Så det är tufft att få tiden att räcka....
      - Ha det så bra däruppe fram emot jul !

      Radera